Autor |
Wiadomość |
dh. Ania
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 446 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalwaria |
|
Pojedź na ConCordię 2010! |
|
Jeżeli w sierpniu 2010 r. będziesz miał ukończone 14 lat, a nie będziesz jeszcze pełnoletni, możesz wybrać się jako uczestnik X Zlotu Skautów i Skautek Europy Środkowej ConCordia 2010.
Jeśli w sierpniu 2010 r. będziesz miał więcej niż 18 lat, a nie będziesz w zlocie uczestniczył jako drużynowy lub przyboczny, możesz wybrać się na zlot jako członek międzynarodowej obsługi – IST.
Co, kiedy, jak, gdzie i za ile?
Zlot odbędzie się od 2 do 11 sierpnia 2010 r. w parku skautowym Sztrilich Pál nieopodal Budapesztu na Węgrzech. Koszt udziału członków drużyn zlotowych i członków IST to 530 zł od osoby plus koszty dojazdu i ubezpieczenia. Członkom IST, jeżeli w czasie zlotu wywiążą się należycie z powierzonych im obowiązków, organizatorzy zwrócą część wpisowego – 25 euro - po zakończeniu zlotu w formie gotówkowej.
Drużyny zlotowe
Drużyna zlotowa składa się z 18 osób, podzielonych na dwa patrole. Każdy z nich to 8 harcerzy lub 8 harcerek i 1 pełnoletni opiekun tej samej płci, co członkowie patrolu. Dwa partole tworzą drużynę. Jeden z patrolowych jest drużynowym drużyny zlotowej.
Nie ma możliwości tworzenia patroli koedukacyjnych.
Jeżeli dane środowisko chce wystawić więcej niż jedną drużynę, musi się liczyć z tym, że będą one ulokowane w różnych podobozach, więc nie mogą mieć one na przykład wspólnego sprzętu.
Organizatorzy nie przewidują odstępstw, jeśli chodzi o wiek uczestników czy podział na patrole.
Drużyna zlotowa będzie ulokowana na jednym z podobozów. Każdy z podobozów będzie się składał z 4 drużyn zlotowych (8 patroli zlotowych), czyli 72 osób.
W skład podobozu będzie wchodziła jedna drużyna węgierska, i trzy spoza Węgier. Cztery drużyny zlotowe w ramach jednego podobozu będą wspólnie realizowały zadania programowe, brały wspólnie udział w zajęciach, wspólnie wyjadą też na 2-dniowe pobyt u drużyny węgierskiej (właśnie tej, z którą będą w podobozie) w ramach projektu Home Hospitality.
Na zlocie mile widziane są drużyny Nieprzetartego Szlaku.
Członkowie IST, czyli międzynarodowa obsługa
Osoby pełnoletnie, które chcą wziąć udział z zlocie, a nie są patrolowymi czy drużynowymi, mogą pomóc w organizacji tego przedsięwzięcia zgłaszając się jako członkowie międzynarodowej obsługi – IST.
Członkowie IST muszą posługiwać się językiem angielskim w stopniu przynajmniej dobrym (będzie to sprawdzane). Każdy z członków IST sam określi preferowaną przez siebie pracę (on-site program, off-site program, security itd.), jednak ostateczną decyzję o zadaniach wolontariuszy podejmuje węgierska komenda zlotu.
Program
W czasie 10 dni zlotowych organizatorzy przewidują:
- ceremonię otwarcia i zamknięcia zlotu,
- imprezę urodzinową – zlot na Węgrzech jest dziesiąty, a więc jubileuszowy,
- centrum religijne,
- dwa dni Ho-Ho, czyli Home Hospitality – odwiedziny i pobyt u drużyn węgierskich,
- zwiedzanie Budapesztu, atrakcje wodne na Dunaju, wędrówka,
- zajęcia programowe na terenie obozu, w tym tradycyjne atrakcje węgierskich skautów, świat techniki, turniej sportowy,
- wioska V4, czyli prezentacje narodowe,
- wolontariat na rzecz środowiska lokalnego,
- koncerty i atrakcje wieczorne,
- szeroki wybór zajęć na plazmie.
Zgłoszenia i rejestracja
Jeżeli Twoje środowisko jest zainteresowane wyjazdem na ConCordię, lub Ty sam chcesz jechać jako członek IST:
1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy
2..
a) Poproś swojego komendanta hufca (lub chorągwi w przypadku reprezentacji hufcowych) o zgodę na wyjazd na tę imprezę;
b) Poproś swojego komendanta hufca (lub chorągwi w przypadku reprezentacji hufcowych) o zaświadczenie, że Twoje środowisko ma opłacone składki do końca września 2009;
c) Poproś chorągwianego pełnomocnika ds. zagranicznych o opinię i zgodę na wasz wyjazd;
Wszystkie te dokumenty wraz z formularzem zgłoszeniowym (w formie elektronicznej bezpośrednio od przełożonych bądź w formie skanu) prześlij na adres: [link widoczny dla zalogowanych]
3. Zacznij zbierać pieniądze na wpisowe
4. Prześlij na konto (dokładny numer konta będzie podany niedługo) 200 zł zaliczki od każdego uczestnika. Termin wpłaty I raty – do 10 listopada.
5. Otrzymasz login i hasło do rejestracji on-line
6. Rejestrujesz się / swoje środowisko na stronie www
7. Do 15 lutego wpłacasz pozostałą część wpisowego – 330 zł
8. Realizujesz zadanie przedzlotowe
9. Jeśli jesteś członkiem IST, jedziesz na teren zlotu 30 lipca
10. Drużyny jadą na teren zlotu 2 sierpnia
11. Korzystasz z możliwości, jakie daje Ci udział w tej międzynarodowej imprezie, poznajesz nowych ludzi, umiejętności, gry i zabawy.
12. Niestety 11 sierpnia wracasz do domu... Ale za to masz pełny plecak wrażeń!
Zgłoszenia:
zgłoszenie_IST
zgłoszenie_druzyna
Odwiedź stronę zlotu – [link widoczny dla zalogowanych]
hm. Agnieszka Pospiszyl „Perła”
Komendantka polskiej reprezentacji na Zlot Concordia 2010
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 20:07, 03 Paź 2009 |
|
|
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
Zgłoszenie mamy już za sobą, po wszelkich trudnościach udało nam się zebrać jeden patrol
Do dziś każdy z nas wpłaca wpisowe 400zł i od tego momentu myślę ,że nic nam nie stanie na drodzę, abyśmy pojechali na ConCordie.
W najbliższym czasie pozostaje nam rejestracja online, więc spokojnie wypełniajcie kartę którą Wam rozdałam. A następnie wprowadzimy te dane, gdzie trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:49, 05 Sty 2010 |
|
|
Lujka
Zastępowa
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nic nam nie stanie na drodze? W moim przypadku to się jeszcze okaże w czerwcu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:33, 06 Sty 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
Damy radę Julka, jak będzie Ci potrzebna jakaś pomoc w wiadomej sprawie to mów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 21:24, 06 Sty 2010 |
|
|
Maciek
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z tąd |
|
|
|
Ja już mam nawet plan jak to zrobić, tylko żeby Julka wytrzymała do końca roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 8:05, 07 Sty 2010 |
|
|
Magda
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 14:40, 12 Sty 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
Prosiłabym Was o dostarczanie już kart, które mieliście wypełnić.
Powinny dojść do Was faktury za wpłaty, jeśli ktoś nie otrzymał to dajcie znać.
Jeśli ktoś miałby ochotę wymyślić jakiś fajny wzór na koszulki reprezentacji polskiej na ConCordie to nic tylko brać się za to. Dostałam informację od komendantki naszej reprezentacji, że czeka na nasze propozycję. Warunek jest jeden - musi być logo polskiej ekipy (jest concordia.skauting.zhp.pl), inne nadruki muszą być w takich samych kolorach (żeby nie podnosić kosztów).
Jak macie jakiś pomysł co do tego to piszcie. Oczywiście możecie też zaprojektować swoją wizję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:31, 01 Lut 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
Początkowo mieliśmy wpłacić wpisowego 530 zł, wpłaciliśmy 400zł i niedawno dostałam wiadomość, że właśnie gdzieś końcem marca początkiem kwietnia trzeba będzie wpłacić jeszcze te 130zł na to samo konto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:49, 07 Mar 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto plan naszego miejsca zlotu
Na mapie na żółto są zaznaczone podobozy. Na pomarańczowo - miejsca
programowe. Na różowo - wioska wyszehradzka. Na zielono - podobóz IST.
Fotki i numerki to: 1 - miejsce, gdzie będzie stała centralna scena
(ceremonie i koncerty), 2 - wejście na teren centrum duchowego (przez tę
drewnianą bramę) i centralny magazyn, 3 - teren podobozów, 4 - miejsca
programowe (pod tym zadaszeniem będą tańce), 5 - brama oddzielająca
podobozy od miejsc programowych, 6 - dalszy kawałek programowy, 7 -
wioska wyszehradzka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DAGA dnia Nie 20:20, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 20:11, 14 Mar 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Fachowa mapka zlotu
W żółtych obrysach - podobozy. Na każdym na czerwono zaznaczono namiot
szefostwa i bloki toy-toy
czerwone obrysy - miejsca programowe
zamalowane czerwone obrysy - stałe budynku (drewniane i murowane)
zielony obrys - podobóz IST
niebieskie - drogi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:45, 14 Mar 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
A teraz informację, które otrzymałam co do zlotu po spotkaniu szefów reprezentacji na Węgrzech :
*ogólne*
- na terenie zlotu będzie kantor, poczta, może bankomat
- będzie gazeta zlotowa, szukamy polskiego korespondenta, który by
chciał w czasie wolnym napisać (po polsku) kilka tekstów i zrobić kilka
fotek, chętni proszę się zgłaszać na maila.
- ConCordia jest na Facebooku, będzie też można śledzić zlot na żywo na
twitterze
- na każdym podobozie będą tablice ogłoszeń
- przy zgłoszeniach, jeśli ktoś nie zna swojej grupy krwi, to nic nie
wpisuje
- zapewnione będą 3 posiłki dziennie w tym 1 ciepły (obiad, chyba że
idziecie na całodzienną wędrówkę, to ciepła będzie kolacja a na drogę
dostaniecie prowiant)
- śniadania i kolacje będą w postaci półproduktów, z których sami
będziecie musieli sobie zrobić kanapki, trzeba mieć noże, deski etc.
Obiady będą rozdawane do menażek.
- jeśli ktoś ma dietę wegetariańską, hallal czy diabetyczną, to musi to
zaznaczyć przy zgłoszeniu on-line. Potem nie będzie można tego zmienić!
Posiłki specjalnych diet będą wydawane poza podobozami w jednym
miejscu dla całego obozu.
- program wieczorny: koncerty, tańce, kino, kawiarenka, herbaciarnia,
naleśnikarnia
- woda z kranów na terenie zlotu jest zdatna do picia
- będzie kawiarenka internetowa, płatna z limitem czasu do 15 minut
nie jedziemy tam siedzieć na naszej-klasie
- program podzielony będzie na on-site programm (wioska wyszehradzka,
high-tech world, tradycyjne rzemiosło i rękodzielnictwo węgierskie) i
off-site program (zajęcia wodne, sportowe, wędrówka, praca wolontariacka
na rzecz społeczności lokalnej)
- na terenie zlotu będzie centrum duchowe różnych religii
- w czasie zlotu będą 3 ceremonie: otwarcia zlotu, zamknięcia zlotu
(prawdopodobnie w Budapeszcie) i urodzinowa to 10-ty zlot
środkowoeuropejski
- w czasie ceremonii urodzin będziemy mieli 5 minut na zaprezentowanie
Polski i ZHP czekam na konkretne pomysły!!
- w trakcie zlotu będzie można zdobywać odznakę przyjaźni
*drużyny*
- na podobozach będą 4 drużyny (każda składa się z 2 patroli) z różnych
krajów
- jedna drużyna w podobozie jest węgierska
- podobozy razem biorą udział w zajęciach
- na HoHo (Home Hospitality) jedzie razem cały podobóz 4 drużyny. Jadą
wszyscy do drużyny węgierskiej, z którą są na podobozie.
- po HoHo wszyscy jadą do Budapesztu na ceremonię zamknięcia, po tym
do domów
- kto chce może zostać bezpłatnie jedną noc dłużej na terenie zlotu, ale
musi zapewnić sobie jedzenie
- nie trzeba ze sobą na HoHo brać całego sprzętu można go zostawić na
terenie zlotu pod opieką IST
- przewóz, zakwaterowanie i wyżywienie na HoHo zapewnia drużyna węgierska
- z kim będziecie na podobozach dowiemy się w kwietniu/maju
- drużyny muszą przygotować wizytówkę- fotkę ekipy, która jedzie i
kilka zdań po angielsku, żeby się przedstawić będziecie to wysyłać do
drużyn, z którymi będziecie na podobozie (zaznaczyłam bo to nasze zadanie przed wyjazdem, można już o tym myśleć)
- podadzą namiary na drużyny z jednego podobozu, żeby się wcześniej zapoznać
- poprosiliśmy, żeby wszystkie drużyny wróciły z HoHo na tyle wcześnie,
żeby mieć parę godzin na zwiedzanie Budapesztu
- każdy podobóz będzie miał swoją obsługę
- wyposażenie podobozu to: brama, namiot obsługi, 4 bloki tojtojków,
kanistry z wodą, 1 kuchenka gazowa do podgrzewania herbaty, ławki i
krzesła 4 komplety, lampy do oznaczenia dróg przejścia między
namiotami, namiot-jadalnia.
- każdy patrol dostanie: miskę do mycia naczyń, płyn, gąbkę, worki na
śmieci, mydło i papier toaletowy
- jeśli jakaś drużyna będzie jechała pociągiem do Budapesztu, to Węgrzy
mogą zorganizować transport z dworca na teren zlotu, ale sami musicie
ponieść koszty (max 10 zł na osobę). Trzeba to zgłosić do mnie mailem do
15 marca. *Do 15 kwietnia muszę wiedzieć, czy jakiś autobus wiozący
którąś z drużyn, będzie przez cały czas trwania zlotu stał tam na
miejscu, czy wszystkie będą wracać do Polski. *
*inne:*
8 mego sierpnia przyjeżdża do nas hm. Rafał Bednarczyk HR oraz
(prawdopodobnie) naczelniczka hm. Małgorzata Sinica i zostają na cały
weekend! _Trzeba się pokazać i zachować odpowiednio._
Miejsca będzie bardzo dużo, więcej na drużynę niż na Silesii.
Teren zlotu jest kapitalnie położony!
Węgrzy dobrze ogarniają sprawę zlotu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:58, 14 Mar 2010 |
|
|
Lujka
Zastępowa
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Coraz bardziej mi się podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:25, 15 Mar 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
|
To bardzo dobrze:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 23:05, 19 Mar 2010 |
|
|
DAGA
Mafia
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 383 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z kompa |
|
|
Nie 23:28, 21 Mar 2010 |
|
|
Lujka
Zastępowa
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dziwna ta piosenka... Wolałam tą z Silesi bo tak wpadała w ucho tytytyryry...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:26, 22 Mar 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|